Kuljettaja-sovelluksen ohjeet:
Tilauksen vastaanottaminen
Kiinteähintaisen tilauksen vastaanottaminen
Osoitteen korjaaminen tilaukselle
Taksinkuljettajan ajoluvan liittäminen
KYYDIN KULKU TIIVISTETTYNÄ:
1. Hyväksyt kyydin
2. Saavut nouto-osoitteeseen, paina ”ODOTUS” (asiakkaalle menee viesti että olet saapunut)
3. Kun asiakas saapuu kyytiin, paina ”ASIAKAS KYYDISSÄ” tai käynnistä taksamittari (integroidut taksamittarit esim. Mitax-400 ja AM32)
3.1 Kyydin peruutus jos asiakasta ei löydy:
3.1.1 Paina ”ODOTUS”
3.1.2 Odota 2,5min PAIKOILLAAN PYSÄHTYNEENÄ niin nappi ”PERUUTA KYYTI” aktivoituu
4. Kun saavut kohdeosoitteeseen, paina ”TOIMITETTU” tai päätä kyyti taksamittarilta (integroidut taksamittarit)
5. Rahasta asiakas (poikkeuksena ”Etukäteen maksetut ja Tili-asiakkaat”)
VAPAA- TAI TAUKO-TILA:
Pidä kuljettajasovellus VAPAA-tilassa vain jos olet oikesti vapaa ja valmis vastaanottamaan tilauksia.
Muussa tapauksessa siirry TAUKO-tilaan. Siirry takaisin tauolta VAPAA-tilaan painamalla VALMIS.
VÄLITYSKIELTO:
Järjestelmän automaattinen välityskielto toimii kun seuraavat kriteerit täyttyvät:
– olet lähin vapaa auto (VAPAA-tilassa)
– nouto-osoite on 3km säteellä
Mikäli kuljettaja hylkää kyydin tai tilaus aikakatkaistaan 25s päästä, laitetaan hänet automaattisesti välityskieltoon seuraavasti:
1. hylkäys = 5min
2. hyĺkäys = 5min
3. hylkäys = 15min
4. hylkäys = 20min
5. hylkäys = 30min
jne…
KYYDIN PERUUTTAMINEN KULJETTAJAN TOIMESTA:
Peruuta kyyti -painike aktivoituu 2,5 min päästä siitä kun olet saapunut nouto-osoitteeseen ja painanut Odotus -painiketta.
HUOM! Sinun tulee odottaa asiakasta paikoillaan pysähtyneenä vähintään 2,5 min, et voi lähteä ajamaan pois nouto-osoitteesta.
MUISTA, JOS HYVÄKSYT KYYDIN = AJAT KYYDIN.
Aiheettomia kyydin peruutuksia ei hyväksytä!
Aiheettomat kyydin peruutukset voivat johtaa kuljettajan tunnuksien sulkemiseen.
KIINTEÄHINTA:
Mikäli tilauksen info-kentässä on maininta: ”Kiinteä hinta: XXe”.
Kyydissä on sopimushinta, joka asiakkaalta peritään!
Jos kiinteähintaisen kyydin määränpää muuttuu:
Ilmoita AJONVÄLITTÄJÄLLE muutoksesta heti kyydin jälkeen (CHAT -> Lähetä viesti)
ETUKÄTEEN MAKSETTU KYYTI:
Kun tilauksen info-kentässä on maininta: ”Kiinteä hinta: XXe. Maksettu etukäteen.”.
Kyydissä on sopimushinta ja kyyti on maksettu etukäteen!
Lisäksi kyyti päätettäessä maksutapana on vain ”Tili”.
HUOM! ASIAKKAALTA EI PERITÄ MAKSUA AUTOSSA.
Asiakkaalle ei anneta kuittia, koska asiakas saa kuitin sovelluksen kautta.
SOPIMUSASIAKKAAT:
VR:n henkilökunta ja asiakas kyydit:.
VR tilaa kaikki kyydit etukäteen puhelimella, sovelluksella tai selaimella.
Kaikki tilaukset tulevat kuljettajasovellukseen heti tilauksina tai ennakkotilauksina ja oikea taksa on tilauksilla automaattisesti.
Kaikki kyydit ajetaan mittarilla ja sopimus taksalla.
iTaksi laskuttaa kaikki VR:n kyydit ja ne hyvitetään kumppaneille kuukausilaskulla automaattisesti. Matkustajalta ei peritä maksua!
Android 9 ja sitä uudemmat versiot
TARKISTA SIJAINTIPALVELUN ASETUKSET:
1. Etsi TaxiCaller sovelluskuvake puhelimen aloitusnäytöltä
2. Kosketa sovelluksen kuvaketta pitkään
3. Valitse Sovelluksen tiedot painamalla ”i” merkkiä
4. Valitse Käyttöoikeudet -> Sijainti
5. Valitse vaihtoehto: Salli aina
Tämä on tärkeä muuttaa, koska muuten välitysjärjestelmä ei voi saada auton sijaintitietoja oikein.
iTaksi kuljettajalinja:
0456576715
Apua ongelmatilanteissa.
Auto- ja kuljettajatiedot:
Lisäykset ja muutokset auto- ja kuljettajatietoihin tulee ilmoittaa lomakkeella.
AUTOTIEDOT
KULJETTAJATIEDOT